Call us : 20530564
Mail us : aktivsocialraadgiver@protonmail.com

Aktiv Socialrådgiver

Få professionel hjælp med sagen af socialrådgiver

Menu

Skip to content
  • Start
    • Grafik fra Aktivsocialraadgiver.dk
    • Sitemap
  • Profil
    • Ansvarsfraskrivelse
    • Betingelser
    • Geografisk område
    • IT-referencer
    • Online møder
    • OSS & svar
    • Privatlivspolitik
  • Materialer
    • Borger
      • 9 råd
    • Dokumenter
    • Dokumentation/Evidenser
    • Interviews med sociale aktører
    • Konventioner
      • Protokol til konventionen mod tortur og anden grusom behandling
    • Principper – Socialjura
    • Reformer på de sociale områder 2007-2017
    • Sagslog – Få styr på din sag
    • Video Guider
  • Ydelser
    • Bisidder
    • Klagesager
    • Oplæg & foredrag
    • Partsrepræsentant
    • Socialrådgivning
    • Støtte og kontaktperson
  • Produkter
    • Google kort
    • IT-Undervisning
    • PDF-dokumenter Produkter
      • Skabelon til aktindsigt: Part i egen sag
      • Linksamling – Førsokratiere, filosoffer og sociologer
      • FN-Konvention om Barnets Rettigheder
      • Grundloven af 1953
      • Jura Principper
      • Linksamling: Kommunale praksisser fra 2015-2020
      • Kompendium om magt 27 sider
      • Modelsamlingen 45 modeller
      • Vejledning til Forvaltningsloven
    • Tidssvarende hjemmesider
      • Mini Web 1-5 sider
      • Media Web 5-10 sider
      • Maxi-web 10-??? sider
    • Socialindex.dk – Samlet oversigt af organisationer og hjælpetilbud 2023
  • Priser
  • Nyheder
  • Links
  • Kontakt
Cart 0

    Serviceloven § 82 a, 82 b, 85, 97, 98, 100, 102, 103, 104, 108, 109, 110.

    Aktivsocialraadgiver.dk
    23. september 2022Lov om social service, Nyheder, Retssikkerhedflytning, funktionsnedsættelse, gruppebaseret hjælp, individuel optræning, ledsagelse, lov, merudgifter, midlertidigt ophold, paragraffer, psykiatrisk afdeling, service, serviceloven, social, sociale problemer, socialpædagogisk hjælp, specialiserede, voksenområdeSealand

    HER ER DE GÆLDENDE LOVPARAGRAFFER DER ANVENDES INDENFOR DET SPECIALISEREDE VOKSENOMRÅDE

    Wow - Mand læser i en bogHvis man/k.. vil vide mere så er det altid en god ide at læse vejledningerne til loven, selve lovens ordlyd (og ikke bekendtgørelsen der er en administrativ sammenskrivning – Red) – og selvfølgelig de principafgørelser der knytter an til de specifikke paragraffer.

    DU BLIVER SERVICERET AF AKTIVSOCIALRAADGIVER.DK

    BORGER HUSK NU LIGE AT DET ER DIG OG IKKE KOMMUNEN ELLER DIT BOPÆLSTED DER HAR RET TIL AT UDPEGE EN LEDSAGER

    Det er IKKE kommunen eller dit botilbud der bestemmer hvem der skal være din ledsager j.f.
    §.97 stk.3:
    “Stk. 3. En person, som er berettiget til ledsagelse, jf. stk. 1 eller stk. 2, har ret til selv at udpege en person til at udføre opgaven. Kommunen skal godkende og ansætte den udpegede person.”

    OG LÆG NU MÆRKE TIL ORDET “SKAL”:

    Kommunen SKAL godkende og ansætte den udpegede person.

    DET GLEMMER MAN/K I EN DEL KOMMUNER OG BOSTEDER-RED) HVOR MAN/K UDELUKKENDE ANSÆTTER DEM MAN KENDER I FORVEJEN

    Oplever du som borger eller som pårørende at en kommune eller et bosted ikke giver frit valg af ledsager så er den en ulovlig praksis.
    Fremhævninger: Aktivsocialraadgiver.dk

    LBK nr 170 af 24/01/2022 Social- og Ældreministeriet

    Serviceloven – Bekendtgørelse af lov om social service

    § 82 a. Til personer, der har nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller sociale problemer, og personer, der er i risiko for at udvikle funktionsnedsættelse eller sociale problemer, kan kommunalbestyrelsen iværksætte eller give tilskud til tilbud om gruppebaseret hjælp, omsorg eller støtte samt gruppebaseret optræning og hjælp til udvikling af færdigheder. Det er en forudsætning, at kommunalbestyrelsen vurderer, at deltagelse i sådanne tilbud vil kunne forbedre modtagerens aktuelle funktionsniveau eller forebygge, at funktionsnedsættelsen eller de sociale problemer forværres.

    Stk. 2. Kommunalbestyrelsens afgørelse efter stk. 1 kan ikke indbringes for anden administrativ myndighed.

    Tilbud om individuel tidsbegrænset socialpædagogisk hjælp og støtte

    § 82 b. Til personer, der har nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller sociale problemer, og personer, der er i risiko for at udvikle funktionsnedsættelse eller sociale problemer, kan kommunalbestyrelsen iværksætte eller give tilskud til tilbud om tidsbegrænset individuel hjælp, omsorg eller støtte samt tidsbegrænset individuel optræning og hjælp til udvikling af færdigheder.
    Tilbuddet kan gives i op til 6 måneder. Det er en forudsætning, at kommunalbestyrelsen vurderer, at tilbuddet vil kunne forbedre modtagerens aktuelle funktionsniveau eller forebygge, at funktionsnedsættelsen eller de sociale problemer forværres.

    Stk. 2. Kommunalbestyrelsens afgørelse efter stk. 1 kan ikke indbringes for anden administrativ myndighed.

    § 85. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde hjælp, omsorg eller støtte samt optræning og hjælp til udvikling af færdigheder til personer, der har behov herfor på grund af betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer.

    § 97. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde 15 timers ledsagelse om måneden til personer under folkepensionsalderen, jf. § 1 a i lov om social pension, dog således at aldersgrænsen ikke kan blive mindre end 67 år. Ledsagelsen tilbydes til personer, der ikke kan færdes alene på grund af betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.

    Stk. 2. Personer, der er visiteret til ledsagelse før folkepensionsalderen, jf. § 1 a i lov om social pension, bevarer retten til ledsagelse efter overgang til folkepension.

    Stk. 3. En person, som er berettiget til ledsagelse, jf. stk. 1 eller stk. 2, har ret til selv at udpege en person til at udføre opgaven. Kommunen skal godkende og ansætte den udpegede person.

    Stk. 4. Der kan normalt ikke ske ansættelse af personer med en meget nær tilknytning til den, der er berettiget til ledsagelse efter stk. 1 eller stk. 2.

    Stk. 5. Kommunalbestyrelsen kan beslutte at tilbyde personer, som er berettiget til ledsagelse, jf. stk. 1 eller stk. 2, at få ydelsen udbetalt som et kontant tilskud til en ledsager, som de pågældende selv antager. Det er frivilligt for den berettigede at benytte tilbuddet.

    Stk. 6. Modtageren kan opspare timer inden for en periode på 6 måneder. Kommunalbestyrelsen skal fastsætte retningslinjer herfor.

    Stk. 7. Modtagerens udgifter til ledsagerens befordring og andre aktiviteter med tilknytning til ledsageordningen kan dækkes med et beløb på op til 948 kr. (2022-niveau) årligt.
    Beløbet ydes af kommunalbestyrelsen efter anmodning fra modtageren.

    Stk. 8. Der kan ikke ydes ledsagelse efter denne bestemmelse til personer, der har hjælperordning efter § 96.

    Stk. 9. Social- og ældreministeren kan i en bekendtgørelse fastsætte regler om betingelser for ledsageordningen.

    § 98. Kommunalbestyrelsen skal i fornødent omfang tilbyde hjælp i form af en særlig kontaktperson til personer, som er døvblinde.

    Dækning af nødvendige merudgifter

    § 100. Kommunalbestyrelsen skal yde dækning af nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse til personer mellem det fyldte 18. år og folkepensionsalderen, jf. § 1 a i lov om social pension, med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne og til personer med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, der efter § 15 a i lov om social pension har opsat udbetalingen af folkepensionen.

    Det er en betingelse, at merudgiften er en konsekvens af den nedsatte funktionsevne og ikke kan dækkes efter anden lovgivning eller andre bestemmelser i denne lov.

    Stk. 2. Udmålingen af tilskuddet sker på grundlag af de sandsynliggjorte merudgifter for den enkelte, f. eks merudgifter til individuel befordring, håndsrækninger og fritidsaktiviteter.

    Stk. 3. Tilskud til nødvendige merudgifter kan ydes, når de sandsynliggjorte merudgifter udgør mindst 6.888 kr. (2022-niveau) pr. år svarende til 574 kr. (2022-niveau) pr. måned.
    Tilskuddet udgør et standardbeløb på 1.074 kr. (2022-niveau) pr. måned, hvis de sandsynliggjorte merudgifter er i intervallet 574 kr.-1.611 kr. (2022-niveau) om måneden, og et standardbeløb på 2.148 kr. (2022-niveau) pr. måned, hvis de sandsynliggjorte merudgifter er i intervallet 1.612 kr.-2.685 kr. (2022-niveau) om måneden.

    Kan borgeren dokumentere merudgifter på over 2.685 kr. (2022-niveau) pr. måned, ydes tilskuddet med et beløb svarende til de faktiske merudgifter.

    Stk. 4. Social- og ældreministeren fastsætter i en bekendtgørelse regler om, hvilke udgifter der kan ydes hjælp til, og betingelserne herfor, herunder nærmere regler om personkredsen for merudgiftsydelsen.

    Stk. 5. Personer, der modtager pension efter § 14 i lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., er ikke berettiget til ydelser efter denne bestemmelse, medmindre de tillige er bevilget kontant tilskud efter § 95 eller borgerstyret personlig assistance efter § 96.

    § 102. Kommunalbestyrelsen kan ud over tilbud efter § 85 give tilbud af behandlingsmæssig karakter til borgere med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer. Tilbuddet gives, når dette er nødvendigt med henblik på at bevare eller forbedre borgerens fysiske, psykiske eller sociale funktioner, og når dette ikke kan opnås gennem de behandlingstilbud, der kan tilbydes efter anden lovgivning.

    Kapitel 19

    Beskyttet beskæftigelse og aktivitets- og samværstilbud

    § 103. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde beskyttet beskæftigelse til personer under folkepensionsalderen, jf. § 1 a i lov om social pension, som på grund af

    betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet, og som ikke kan benytte tilbud efter anden lovgivning.

    Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan tilbyde særligt tilrettelagte beskæftigelsesforløb til personer med særlige sociale problemer.

    § 104. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde aktivitets- og samværstilbud til personer med betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer til opretholdelse eller forbedring af personlige færdigheder eller af livsvilkårene.

    § 108. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde ophold i boformer, der er egnet til længerevarende ophold, til personer, som på grund af betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne har behov for omfattende hjælp til almindelige, daglige funktioner eller pleje, omsorg eller behandling, og som ikke kan få dækket disse behov på anden vis.

    Stk. 2. Personer, som modtager tilbud efter stk. 1, og som ønsker at flytte til en anden kommune, har ret til et tilsvarende tilbud i en anden kommune.
    Det er en forudsætning, at den pågældende opfylder betingelserne for at blive optaget i både fraflytningskommunen og tilflytningskommunen.

    Stk. 3. Retten til frit valg efter stk. 2 omfatter ret til, at ens ægtefælle, samlever eller registrerede partner fortsat kan indgå i husstanden. Hvis en person ønsker, at en ægtefælle, samlever eller registreret partner fortsat skal indgå i husstanden, skal det tilbud, der gives efter stk. 1, være egnet til to personer. Hvis den pågældende person med handicap eller sindslidelse, jf. stk. 2, dør, har den efterlevende person ret til at blive boende.

    Stk. 4. Har en borger ophold i et tilbud efter stk. 1, kan kommunalbestyrelsen gøre en afgørelse om visitation til en særlig plads på psykiatrisk afdeling, jf. § 42 b, stk. 1, i lov om anvendelse af tvang i psykiatrien, betinget af, at borgeren samtykker i opsigelse af borgerens bolig i tilbuddet efter stk. 1.

    Stk. 5. Social- og ældreministeren fastsætter i en bekendtgørelse nærmere regler om betingelserne for at få tilbud om boform efter stk. 2, og i hvilket omfang bestemmelsen i stk. 2 skal finde anvendelse for personer, der optages i et bestemt botilbud uden samtykke efter § 129 a.

    Stk. 6. Social- og ældreministeren fastsætter i en bekendtgørelse nærmere regler om pligt for en region eller en eller flere kommuner til at modtage personer med bopæl på Færøerne og personer med bopæl i Grønland i boformer, der er omfattet af stk. 1.

    Stk. 7. Social- og ældreministeren fastsætter i en bekendtgørelse regler om særlige sikkerhedsforanstaltninger i boformer, der er omfattet af stk. 1, og om pligt for en region eller en eller flere kommuner til at modtage personer i de boformer, der er omfattet af stk. 1, når disse personer

    1) efter retskendelse skal underkastes mentalundersøgelse,

    2) i henhold til dom eller kendelse skal anbringes i en boform for personer med betydelig nedsat psykisk funktionsevne eller undergives tilsyn, herunder med mulighed for administrativ anbringelse, eller

    3) som vilkår for tiltalefrafald eller prøveløsladelse skal anbringes i en boform for personer med betydelig nedsat psykisk funktionsevne eller undergives tilsyn, herunder med mulighed for administrativ anbringelse.

    § 108 a. Boformer efter § 108, stk. 1, kan målrettes personer under 35 år med henblik på at understøtte, at personerne kan leve et ungdomsliv.

    Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan alene træffe afgørelse om ophold i tilbud som nævnt i stk. 1 for personer under 35 år. Træffer en kommunalbestyrelse afgørelse om ophold i en boform som nævnt i stk. 1, skal det fremgå af boligdokumentet, at personen skal fraflytte tilbuddet inden det fyldte 35. år.

    Stk. 3. Kommunalbestyrelsen skal, senest 6 måneder før personen fylder 35 år, varsle personen om fraflytningen, jf. stk. 2. Det gælder dog ikke, hvis personen tilkendegiver at ville fraflytte boformen inden det fyldte 35. år.

    Stk. 4. Kommunalbestyrelsen skal senest 3 måneder før personens flytning fra et tilbud, jf. stk. 2, træffe afgørelse om den fremtidige støtte til personen, herunder om ophold i en boform efter denne lov eller i en anden bolig, der modsvarer personens behov, og som står i et rimeligt forhold til personens betalingsevne. Kommunalbestyrelsens vurdering af, hvorvidt en ny bolig modsvarer personens behov, skal baseres på en udredning af personens behov gennemført ved hjælp af voksenudredningsmetoden eller en lignende metode.

    Stk. 5. Kommunalbestyrelsen skal dække personens rimelige udgifter til flytning. Rimelige udgifter til flytning kan omfatte udgifter til beboerindskud eller depositum og eventuelt forudbetalt leje, udgifter til flytning af møbler m.v. og udgifter til en sådan indretning af boligen, at den svarer til indretningen i den fraflyttede bolig.

    § 109. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde midlertidigt ophold i boformer til kvinder, som har været udsat for vold, trusler om vold eller tilsvarende krise i relation til familie- eller samlivsforhold. Kvinderne kan være ledsaget af børn, og de modtager under opholdet omsorg og støtte.

    Stk. 2. Optagelse i boformen kan ske anonymt ved egen henvendelse eller ved henvisning fra offentlige myndigheder.

    Stk. 3. Lederen træffer afgørelse om optagelse og udskrivning.

    Stk. 4. Boformer efter stk. 1 skal senest 3 hverdage efter afgørelse om optagelse i boformen give en orientering herom til kommunalbestyrelsen i den kommune, der har pligt til at yde hjælp efter denne lov, jf. §§ 9-9 b i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

    Stk. 5. Boformer efter stk. 1 skal så vidt muligt inden udskrivning fra boformen, dog senest 3 hverdage herefter, give en orientering herom til kommunalbestyrelsen i den kommune, der har pligt til at yde hjælp efter denne lov, jf. §§ 9-9 b i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

    Stk. 6. Orienteringerne efter stk. 4 og 5 skal som minimum indeholde kvindens og eventuelle børns navne og cpr-numre samt dato og begrundelse for henholdsvis optagelsen og udskrivningen. For kvinder, der optages i boformen anonymt, jf. stk. 2, udelades kvindens og eventuelle børns navne og cpr-numre, og det skal i øvrigt sikres, at kvindens anonymitet opretholdes.

    Stk. 7. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde indledende og koordinerende støtte og vejledning til kvinder på boformer efter denne bestemmelse. Den indledende rådgivning skal iværksættes så tidligt som muligt efter orientering om optagelse i boformen og skal introducere kvinden til den koordinerende rådgivning og skabe kontakt mellem kvinden og en medarbejder, der varetager den koordinerende rådgivning. Den koordinerende rådgivning gives i forhold til bolig, økonomi, arbejdsmarked, skole, daginstitutioner, sundhedsvæsen m.v. og skal understøtte de enkelte dele i kommunalbestyrelsens øvrige tilbud. Rådgivningen iværksættes, senest når forberedelsen til udflytning fra boformen påbegyndes, og gives, indtil kvinden og eventuelle børn er etableret i egen bolig.

    Stk. 8. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde psykologbehandling til alle børn, som ledsager moderen under dennes ophold i boformer efter denne bestemmelse. Behandling skal have et omfang på mindst fire timer og op til ti timer afhængigt af barnets behov. Behandlingen skal udføres af en autoriseret psykolog. Pligten til at tilbyde psykologbehandling gælder uanset opholdets varighed. Tilbuddet skal iværksættes under selve opholdet eller i umiddelbar forlængelse heraf.

    Stk. 9. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde 10 timers psykologbehandling til kvinder, der får ophold i boformer efter stk. 1. Behandlingen skal udføres af en autoriseret psykolog. Pligten til at tilbyde psykologbehandling gælder uanset opholdets varighed. Tilbuddet skal iværksættes under selve opholdet eller i umiddelbar forlængelse heraf.

    § 110. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde midlertidigt ophold i boformer til personer med særlige sociale problemer, som ikke har eller ikke kan opholde sig i egen bolig, og som har behov for botilbud og for tilbud om aktiverende støtte, omsorg og efterfølgende hjælp.

    Stk. 2. Optagelse i boformer efter stk. 1 kan ske ved egen henvendelse eller ved henvisning fra offentlige myndigheder.

    Stk. 3. Lederen træffer afgørelse om optagelse og udskrivning.

    Stk. 4. Boformer efter stk. 1 skal senest 3 hverdage efter afgørelse om optagelse i boformen give en orientering herom til kommunalbestyrelsen i den kommune, der har pligt til at yde hjælp efter denne lov, jf. §§ 9-9 b i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

    Stk. 5. Boformer efter stk. 1 skal så vidt muligt inden udskrivning fra boformen, dog senest 3 hverdage herefter, give en orientering herom til kommunalbestyrelsen i den kommune, der har pligt til at yde hjælp efter denne lov, jf. §§ 9-9 b i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

    Stk. 6. Orienteringerne efter stk. 4 og 5 skal som minimum indeholde personens navn og cpr-nummer samt dato og begrundelse for henholdsvis optagelsen og udskrivningen.

    Relateret

    Post navigation

    ← Hvem kan se dine personoplysninger på Jobnet.dk Vejledning om rådighed og sanktioner →

    STØT MIG – JEG STØTTER BORGERE I SOCIALT UDSATTE POSITIONER

    Støt Danmarks største hjemmeside for private socialrådgivere..

    Støt Danmarks største hjemmeside for private socialrådgivere..

    SØG & FIND

    Aktiv Socialraadgiver.dk

    • Digitale produkter
    • Ydelser
    • Nyheder/Indlæg
    • Materialer
    • Links
    • Site Map
    • Kontakt

    MEST VISTE

    • Definitioner: Jobparat, uddannelsesparat eller aktivitetsparat ..?
      Definitioner: Jobparat, uddannelsesparat eller aktivitetsparat ..?
    • Har kommunen raskmeldt dig selvom du har lægeerklæringer m.m. ?
      Har kommunen raskmeldt dig selvom du har lægeerklæringer m.m. ?
    • Optagelser af møder med kommunale sagsbehandlere
      Optagelser af møder med kommunale sagsbehandlere
    • Foranstaltninger §.52 - Lov om social service
      Foranstaltninger §.52 - Lov om social service

    NYHEDER

    Arbejde søges af socialrådgiver/projektleder og IT-formidler

    Myndigheder skal sikre, at breve til borgerne dateres korrekt

    Grundet job fungerer jeg p.t. ikke som bisidder eller partsrepræsentant

    Yder ikke længere gratis telefonrådgivning grundet job

    Ankestyrelsen tillader serviceforringelser for ældre borgere

    Ombudsmanden sætter fokus på handicaptilgængeligheden til togstationer

    Middelfart Kommunes brug af psykologundersøgelser i jobcentret

    Kritisk rapport om beskæftigelsesindsatsen i DK fra Statsrevisorene Nov.2022

    Jeg tager ikke sager grundet fast arbejde

    FOB 2022-25: Undtagelse af oplysninger fra retten til egenacces efter offentlighedslovens § 8

    ARKIVER

    SENESTE INDLÆG

    • Arbejde søges af socialrådgiver/projektleder og IT-formidler
    • Myndigheder skal sikre, at breve til borgerne dateres korrekt
    • Grundet job fungerer jeg p.t. ikke som bisidder eller partsrepræsentant

    KATEGORIER

    TAGS

    2021 (14) afgørelse (14) aktindsigt (28) ankestyrelsen (68) ansvar (18) borger (24) borgere (32) børn (47) dokumentation (18) familier (18) folketingets (21) forvaltning (14) forvaltningsloven (25) jobcenter (15) jobcentre (15) KL (19) klage (14) kommunal (26) kommune (17) kommunen (19) kommuner (34) kontanthjælp (18) lov (50) magt (29) magtfordrejning (17) ombudsmand (22) partshøring (17) politik (20) politisk (15) principafgørelse (14) regler (18) retssikkerhed (116) sag (17) sagsbehandler (16) sagsbehandling (27) sanktioner (17) service (18) social (26) sociale (30) socialrådgiver (22) støtte (14) tilsyn (18) unge (40) vejledning (49) økonomi (16)

    KATEGORIER

    SENESTE INDLÆG

    • Arbejde søges af socialrådgiver/projektleder og IT-formidler
    • Myndigheder skal sikre, at breve til borgerne dateres korrekt
    • Grundet job fungerer jeg p.t. ikke som bisidder eller partsrepræsentant
    • Yder ikke længere gratis telefonrådgivning grundet job

    SØG OG FIND

    Ophavsret © Aktiv Socialrådgiver 2023
    Powered by WordPress , Theme i-max by TemplatesNext.
    Cookies på hjemmesiden
    Der anvendes cookies til statiske formål på hjemmesiden. Du kan fravælge cookies og stadig se hjemmesiden - som lovgivningen foreskriver at du skal kunne gør det
    Cookie indstillingerAccepter
    Opdater samtykke

    Privatlivsoversigt

    Denne webside bruger cookies til at forbedre din oplevelse, mens du navigerer gennem hjemmesiden. Ud af disse gemmes de cookies, der er kategoriseret som nødvendige, i din browser, da de er vigtige for, at websitet kan fungere grundlæggende. Vi bruger også tredjepartscookies, der hjælper os med at analysere og forstå, hvordan du bruger dette websted. Disse cookies gemmes kun i din browser med dit samtykke. Du har også mulighed for at fravælge disse cookies. Men fravalg af nogle af disse cookies kan påvirke din browseroplevelse.
    Necessary
    Altid aktiveret
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
    CookieVarighedBeskrivelse
    cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
    cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
    cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
    cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
    cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsDenne cookie indstilles af GDPR Cookie Consent plugin. Cookien bruges til at gemme brugerens samtykke til cookies i kategorien "Performance".
    viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    GEM & ACCEPTÈR

    Digitale produkter er digitale - Socialrådgiverydelser kan ikke bestilles som produkt: Det kræver at jeg vurderer om sagen ligger indenfor mine arbejdsområder. Luk

     

      MENU
      • Start
        • Grafik fra Aktivsocialraadgiver.dk
        • Sitemap
      • Profil
        • Ansvarsfraskrivelse
        • Betingelser
        • Geografisk område
        • IT-referencer
        • Online møder
        • OSS & svar
        • Privatlivspolitik
      • Materialer
        • Borger
          • 9 råd
        • Dokumenter
        • Dokumentation/Evidenser
        • Interviews med sociale aktører
        • Konventioner
          • Protokol til konventionen mod tortur og anden grusom behandling
        • Principper – Socialjura
        • Reformer på de sociale områder 2007-2017
        • Sagslog – Få styr på din sag
        • Video Guider
      • Ydelser
        • Bisidder
        • Klagesager
        • Oplæg & foredrag
        • Partsrepræsentant
        • Socialrådgivning
        • Støtte og kontaktperson
      • Produkter
        • Google kort
        • IT-Undervisning
        • PDF-dokumenter Produkter
          • Skabelon til aktindsigt: Part i egen sag
          • Linksamling – Førsokratiere, filosoffer og sociologer
          • FN-Konvention om Barnets Rettigheder
          • Grundloven af 1953
          • Jura Principper
          • Linksamling: Kommunale praksisser fra 2015-2020
          • Kompendium om magt 27 sider
          • Modelsamlingen 45 modeller
          • Vejledning til Forvaltningsloven
        • Tidssvarende hjemmesider
          • Mini Web 1-5 sider
          • Media Web 5-10 sider
          • Maxi-web 10-??? sider
        • Socialindex.dk – Samlet oversigt af organisationer og hjælpetilbud 2023
      • Priser
      • Nyheder
      • Links
      • Kontakt