I denne video kan du se nogle eksempler på, hvad du som barn/ung i Danmark kan klage over til Ombudsmandens Børnekontor.
Kommentar til videoen af aktivsocialraagiver.dk:
“I videoen siger en pige på 13 år ordet “arrogant”: – Der er ikke mange 13 årige der vil bruge eller kende ordets betydning – og det er jo nok fordi det er en voksen der har skrevet teksten til videoen og IKKE filmen”.
Her er linket Ombudsmandens Børnekontor til https://boernekontoret.ombudsmanden.dk/
Citat fra hjemmesiden:
Du kan ringe til os, skrive et brev eller en mail til os eller udfylde klageskemaet på Børnekontorets hjemmeside.
Er du over 15 år, kan du også skrive til os via Digital Post.
Du behøver ikke skrive på en bestemt måde – men hvis du har fået et brev fra for eksempel kommunen eller din skole, som du vil klage over, er det en god ide at sende det med.
Skriv dit mobilnummer, hvis vi må ringe til dig. Det kan nemlig godt være, at der er noget, vi vil spørge dig om.
Ring til os, hvis du har spørgsmål om at klage. Her kan du læse mere om, hvad du kan klage over.
Telefon: 33 13 25 12
Du kan besøge Børnekontoret tirsdag og torsdag 10.00-14.00 samt mandage i ulige uger 10.00-14.00. Du har også mulighed for at aftale en tid, hvor du kan komme ind til os og få en samtale med en af medarbejderne.
Adresse:
Ombudsmandens Børnekontor Gammeltorv 22 1457 København K
Mail: post@ombudsmanden.dk
Telefonen er åben: mandag-torsdag 9-15, fredag 9-14